Deník.cz

Zdroj: Deník.cz

Datum vydání článku: 25. 8. 2014

 

Na českém trhu se objevilo spodní prádlo pohlcující pachy

Na českém trhu se letos objevilo deodorační spodní prádlo (na snímku z 24. srpna), jež slouží převážně lidem, kteří trpí nadměrným nadýmáním a plynatostí. V běžném prádle z bavlny je totiž vrstva s aktivním uhlím, které pachy pohlcuje.

Brno - Na českém trhu se letos objevilo deodorační spodní prádlo. Je určeno lidem, kteří se potýkají se zápachem spojeným s nadýmáním a plynatostí. V běžném prádle z bavlny je navíc vrstva s aktivním uhlím, které pohlcuje pachy. Technologii vyzkoušeli a aplikovali v Británii, nechali si ji patentovat a kalhotky a boxerky vyrábějí od roku 2008. Prvním českým dovozcem se stala česká společnost DeoWear, řekl její jednatel Adam Gálik na brněnských veletrzích módy Styl a Kabo.

Britská společnost Shreddies vyvinula spodní prádlo pohlcující pachy ve spolupráci s De Montfortovou univerzitou v Leicesteru. "Vědci potvrdili, že technologie funguje a pachy stoprocentně pohltí. Na zadní straně je vrstva, která obsahuje aktivní uhlí, což jsou mikrokeramické částice. Člověk trpící plynatostí vylučuje zapáchající plyny. Aktivní uhlí zápach zachytí a do okolí propustí jen čistý vzduch," vysvětlil princip Gálik. Zmínil, že podobná technologie se používá například ve filtrech v automobilovém průmyslu či v plynových maskách v armádě.

Prádlo se zatím do Česka dodává pouze v černé barvě. Pokud bude na trhu úspěšné, mají být k dostání i jiné barevné varianty. Jeho složení je obdobné jako u běžného prádla, obsahuje 95 procent bavlny a pět procent elastanu. Účinek deodoračního prádla vydrží 200 praní, nedoporučuje se však užívat aviváž či změkčovadla, protože snižují účinnost. Příznivě na jeho funkci naopak působí praní v jedlé sodě. Cena se pohybuje od 700 korun.

Deodorační spodní prádlo se zatím dostalo na britský trh a do německy mluvících zemí, kde působí společnost s výhradním zastoupením. Česká DeoWear chce v nejbližší době pokrýt také slovenský a polský trh. V budoucnu plánuje vstup i do Francie či Itálie. "Tyto země mají vysoký tržní potenciál," řekl Gálik.