Rady výživového poradce

Nejdůležitější je upravit váš jídelníček, výběr nápojů a životní styl.

 

Nadýmání1


Úprava jídelníčku


Je velmi důležité dbát na způsob stravování a druh jídla.

 

Způsob stravování: Jezte pomalu, polykejte malá sousta, u jídla nemluvte, jídlo dostatečně přežvykujte.
Ovoce: grepy, jablka, mango, zralé banány, ořechy
Zelenina: okurky, rajčata, brambory, chřest, červená řepa, špenát, čerstvě nasekaná petrželová nať
Vláknina: Přiměřená dávka nestravitelných rostlinných složek potravin jako např. obiloviny, kukuřice, zrna, tmavé celozrnné pečivo, mandle, sušené ovoce, jablko, hruška. Nestravitelné prvky pomáhají pročistit organismus, oživují jeho zlenivění a pomáhají pohybu střeva. Ale pozor! Nadměrné množství vlákniny může naopak vyvolat nadměrnou plynatost. Pokud s vlákninou ve svém jídelníčku začínáte, dávky pomalu zvyšujte.
Bylinky: máta, heřmánek, fenykl, tymián, zázvor, kopr, libeček, kmín, anýz, bazalka, oregano
Další suroviny: potraviny s vyšším obsahem draslíku

 

Pitný režim


Pijte nejlépe nealkoholické nesycené nápoje bez oxidu uhličitého (např. čistá nesycená voda) nebo bylinné čaje (mátový, fenyklový, apod.). Pozor! Je dobré zapíjet jídlo, ale ne příliš, protože nadměrné zapíjení jídla může vyvolat plynatost.

 

Pohyb


Vnitřní orgány potřebují pohyb a cvičit pružnost. Proto, abyste se zbavili nadýmání, je důležitý aktivní životní styl, sport, zkrátka být v pohybu.