Jídla proti nadýmání

Je obecně známo, že potraviny jsou největším spouštěčem nadýmání. Zde uvedeme několik z nich, které zabraňují nebo snižují nadýmání.

 

Úprava jídelníčku a styl stravování

Abyste zakročili proti nadýmání a předešli mu, je velmi důležité dbát nejen na druh jídla, ale také na způsob stravování.

  • Způsob stravování: Abyste snížili projevy nadýmání dávejte si pozor na styl jídla.Snažte se jíst pomalu, polykejte malá sousta, u jídla nemluvte, jídlo dostatečně přežvykujte.
  • Ovoce: grepy, jablka, mango, zralé banány, ořechy
  • Zelenina: okurky, rajčata, brambory, chřest, červená řepa, špenát, čerstvě nasekaná petrželová nať
  • Vláknina: Přiměřená dávka nestravitelných rostlinných složek potravin jako např. obiloviny, kukuřice, zrna, tmavé celozrnné pečivo, mandle, sušené ovoce, jablko, hruška. Nestravitelné prvky pomáhají pročistit organismus, oživují jeho zlenivění a pomáhají pohybu střeva. Ale pozor! Nadměrné množství vlákniny může naopak vyvolat nadměrnou plynatost. Pokud s vlákninou ve svém jídelníčku začínáte, dávky pomalu zvyšujte.
  • Bylinky: máta, heřmánek, fenykl, tymián, zázvor, kopr, libeček, kmín, anýz, bazalka, oregano
  • Další suroviny: potraviny s vyšším obsahem draslíku

Pitný režim proti nadýmání

Pijte nejlépe nealkoholické nesycené nápoje bez oxidu uhličitého (nejlépe čistá nesycená voda) nebo bylinné čaje (mátový, fenyklový, apod.). Pozor! Je dobré zapíjet jídlo, ale ne příliš, protože nadměrné zapíjení jídla může vyvolat plynatost.